LEERPLAN SECUNDAIR ONDERWIJS Vakken:
|
PV Praktische oefeningen verzor-gingstechnieken/huishoudkunde PV Praktische oefeningen voeding/ huishoudkunde TV Verzorgingstechnieken/ huishoudkunde TV Voeding/huishoudkunde
|
3 lt/w
4 lt/w
1 lt/w
1 lt/w
|
|
Beroepenveld:
|
Verzorging-voeding
|
||
Onderwijsvorm:
|
B-STROOM
|
||
Graad:
|
eerste graad
|
||
Leerjaar:
|
tweede leerjaar
|
||
Leerplannummer:
|
2008/014
(vervangt 99007)
|
||
Nummer inspectie:
|
2008 / 13 // 1 / O / SG / 1 / I / / D/
|
||
| Leerplan doelstellingen:
de noodzaak van lichaamshygiƫne inzien.
aantonen hoe verzorgde mensen eruit zien.
de delen van de huid in functie van de verzorging benoemen.
de dagelijkse verzorging aan het huidtype aanpassen.
|
| Leerinhoud:
7 Lichaamshygiƫne
7.1 Doel
7.2 Kenmerken van verzorgde mensen
7.3 De huid
|
Motivatie:
De leerlingen nemen per 2 plaats aan de computer en kunnen zo zelfstandig hun les doorlopen.
Doordat de jongeren gewend zijn met nieuwe media te werken, is deze leermethode een extra motivator.
Via deze site kunnen ze zichzelf ook tussentijds evalueren d.m.v. de oefeningen.
De site is voldoende interactief om de leerlingen gemotiveerd te houden gedurende het lesverloop.
Lesdoelen:
de leerlingen zien het nut van lichaamsverzorging in. C - inzien
de leerlingen passen thuis de juiste lichaamsverzorging toe. A
de leerlingen kunnen op een tekening de 6 delen van de huid aanduiden. C - weten
de leerlingen kunnen op een tekening de aangeduide delen van de huid benoemen. C - weten
de leerlingen kunnen van de huid de 3 verschillende lagen benoemen. C - weten
de leerlingen kunnen van de 3 soorten huidlagen 3 kenmerken benoemen. C - weten
de leerlingen kunnen de 3 soorten huidtypes opnoemen. C - weten
de leerlingen kunnen per huidtype 3 kenmerken opnoemen. C - weten
de leerlingen kunnen 2 doelen opnoemen waarom dagelijkse lichaamsverzorging belangrijk is. C - weten
de leerlingen kunnen 3 lichaamsdelen opnoemen die dagelijkse verzorging nodig hebben. C - weten
de leerlingen kunnen 3 voordelen opnoemen van het nemen van een douche. C - weten
de leerlingen kunnen uitleggen wat een peeling is. C - weten
de leerlingen kunnen uitleggen wat een sauna is . C - weten
Geen opmerkingen:
Een reactie posten